2013. március 7., csütörtök

Polonnaruwa 1

Az utóbbi két és fél évezred során jónéhányszor változott, hogy hol is volt éppen a Sri Lanka-i főváros. Ahogyan az Indiából érkező tamilok nyomultak egyre délebbre a szigeten, úgy kényszerült feladni mindig az aktuális király az akuális főhadiszállást. A tegnap meglátogatott Sigiriya a harmadik volt a sorban, előtte és utána pedig Polonnaruwából irányították az országot.

A dél körüli busszal érkeztünk. Szálláshelyünket ugyan nem sikerült felhívni a buszmegállóból, hogy a megígért riksást elküldjék értünk, de az egyik sofőr azt ígérte, ingyen elvisz minket, mert barátja a tulajdonos. Ha még nem egyeztünk volna meg előre, telefonon az árban, természetesen azonnal visszautasítottam volna ezt a nagylelkű ajánlatot, de így elfogadtuk. A Palm Garden Guesthouse elég messze a várostól, gyéren lakott környéken található, és nevéhez híven valóban tartozik hozzá egy kert is. A kényelmes, nagyon tiszta szobákat pálmafák árnyékolják a hőség ellen, az egyik alatt egy kis dísztóval. Próbáltam körbejárni, de a kitaposott ösvényről letérve nagyjából két méteren belül szaladtam majdnem bele egy igencsak furcsa kinézetű pók hálójába, így inkább úgy döntöttem, maradok a kerek falapokkal kijelölt, frekventált utacskákon.

UFO vagy Batman?

A szállásról még annyit, hogy az ablakainkon kivételesen még szúnyogháló is van. Tépett ugyan, így éjszakára megint moszkitóháló alá szorulunk, de hát a szándék megvolt. Szerintem amúgy komoly rés a piacon, hogy egy Dengue-lázzal, maláriával és egyéb fincsi betegségekkel megáldott területen a legtöbb ház nincs felszerelve szúnyoghálóval, illetve ha van is, az legföljebb néhány rajzszöggel van felerősítve. Otthon mintha kicsit sok lenne a redőnyügynök, ide meg egy sem jutott?

Délutáni elfoglaltságként a városi múzeumot terveztük megnézni, hogy holnapra, mikor a romokhoz biciklizünk, legyen fogalmunk kicsit a történelmi és a kulturális háttérről. Sajnos a program esett, mert mint kiderült, a múzeumba és a romokhoz is ugyanaz a jegy érvényes - csak egy napig használható fel, és méregdrága. Sri Lanka sajnos nem annyira pénztárcabarát, mint India volt, ahol a szállásért max. tíz eurót, a belépőkért meg legföljebb 15-öt szoktunk fizetni, a közlekedés és a kaja meg szinte ingyen volt. Hogy ne unatkozzunk, a hasonló problémával szembetalálkozó francia lánnyal együtt bicajt kölcsönöztünk, és tekertünk egyet a rizsföldek mellett, a jókora tó partján.

Az idő egyébként továbbra is jól bírható: nincs túl meleg, és az időnkénti záporok kellemesen lehűtenek. Persze, a hirtelen váltakozásnak hála Ádám sajnos betegnek érzi magát (Nem gondoltam, hogy itt is szükség lesz valami megfázásellenes orvosságra, de szerencsére alaposan pakoltunk.), a magas páratartalom miatt meg még mindig szárad a két napja kimosott pólóm.